Ako (ne)robiť SEO optimalizáciu.


Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO (z angl. search engine optimization) je súbor techník na zlepšenie návštevnosti webstránky z organických (neplatených) výsledkov vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. SEO zahŕňa analýzu kľúčových slov, linkbuilding, linkbaiting, social media marketing, virálny marketing, on-line PR v kombinácii so sémantickým kódovaním webu.

 Pripravili sme si totiž pre vás článok, ktorý vám povie kde robíte chybu a ako to vylepšiť. Tak veľa šťastia pri vašom internetovom marketingu.

Jedným z najväčších problémov, ktorého sa držitelia stránky dopúšťajú, že sú enormne naivní. Nikdy, ale fakt nikdy vaša stránka a váš online marketing nenadobudne úspechu, keď ani prstom nepohnete. Nič a už vôbec nie pri tejto veci, nepríde len tak. V prvom rade sa musíte rozhýbať a podieľať sa na rozširovaní vašej stránky. Konať! To je to čo mnohým ľuďom chýba a to najdôležitejšie zároveň.

Hoci stále záleží na sledovaní kľúčových slov, tvorcovia obsahu by sa mali v prvom rade zamerať na vytvorenie vysoko zdieľateľného obsahu. Zakaždým, keď váš obsah dostane "páči sa mi" na Facebooku , tweetnutie na Twitteri , "+ 1 " na Google+ alebo bude zdieľaný na LinkedIn, získa uznanie - posilní sa jeho dosah, zvýši sa návštevnosť vašich webových stránok , posilní sa SEO a podnieti sa nárast potenciálneho záujmu spotrebiteľov a nárast konverzie. Do tejto priečky sa taktiež zahrňujú reklamy na Facebooku a podobne. Zdieľanie obsahu taktiež napomáha k úspechu.

Niektoré metódy optimalizácie vyhľadávače penalizujú znižovaním pozície webovej stránky vo výsledkoch, pretože používajú neetické metódy, ako spamdexovanie, alebo techniky nazývané čierny klobúk (z angl. black hat). Napríklad použijú biely text na bielom pozadí, za účelom zvýšenia pozície vo vyhľadávaní. No Google takéto techniky penalizuje obmedzením PageRanku teda napr. stránka mala PR4 a po neetických technikách má PR0. Takéto obmedzenia Google niekedy robí aj na stránkach, ktoré zobrazujú reklamu naposledy spoločnosť Directo global a na tých, ktoré predávajú odkazy.

Etická optimalizácia zahrňuje použitie legitímnych techník na zlepšenie čitateľnosti stránky, jej správna a logická štrukturalizácia a správne použitie tagov HTML, XHTML a/aleboXML.

Toto všetko boli chyby, ktorých sa častokrát dopúšťame. Nekonáme, konáme alebo nie dostatočne, alebo konáme, lenže zle. A teraz tá druhá časť. Nejaké tie SEO tipy, ako všetko vylepšiť!


Naše SEO tipy!!

1. Kľúčové slová
Google má viacero nástrojov na analýzu kľúčových slov, ktoré vám zobrazia nie len návštevnosť daného slova, ale navrhnú vám aj ďalšie nápady na použitie. Jedným z nich je Google plánovač kľúčových slov, ktorý zobrazuje mesačnú mieru vyhľadávania vychádzajúc zo štatistík z predchádzajúceho roka. Úspešný článok musí obsahovať takéto kľúčové slová, dôležitá je však miera ich použitia. Neprežeňte to!

2. Nadpisy,Meta popisy,popisy a Tágy.
Váš článok by taktiež mal obsahovať nadpisy a podnadpisy. Ide o značky H1-H4. Názov článku by mal niesť značku H1, druhý podnadpis H2 atď. Prípadne môžete označovať nadpisy hrubým písmom.Nepreskakujte z H3 na H1 a podobne.

3. Spätné odkazy - backlinks
Väčšina portálov umožňuje umiestniť až 3 spätné odkazy na rôzne kľúčové slová pre vašu webovú stránku. Zlepšujete tak SEO vašej stránke a zvyšujete hodnotu samotného článku. Avšak aj spätný odkaz musí mať svoj formát!

4. Možnosť nastavenia značiek 
Kvalitné portály dávajú možnosť publikovať článok s použitím značiek pre ľahšiu orientáciu návštevníka. Vám to navyše prináša možnosť využitia moderného nástroja, ktorý taktiež zvyšuje relevanciu vášho článku.

5. Internetový marketing

V minulosti sa zvyšovalo SEO stránky používaním bieleho kľúčového textu na bielom podklade. Dnes to už neplatí. Vyvarujte sa používaniu tzv. Black hat techník pri ktorých sú umelo pridávané kľúčové slová do textu s mierou nad 4,5%. Vyhľadávače to vyhodnocujú totiž veľmi negatívne.Ak vašu stránku zaradia na black list je veľmi ťažké sa z neho dostať, preto aj budovanie spätných odkazov formou PR článkov je potrebné robiť s mierou. Pri problémoch je preto lepšie obrátiť sa aj na marketingového špecialistu.

Prajeme vám veľa šťastia. 

Máš otázky, nápady, námietky? Kontaktuj Nás TU.

Pozri si tiež článok o tom Prečo je dôležité budovať online reputáciu

Uverejnené 22.5.2016