💻  Top aplikácie na webovú analýzu

Webová analytika je čiastočne štatistika, sčasti business intelligence a sčasti sociálna veda. Všetko dovedna tvorí zaujímavý nástroj, ktorý produkuje cenné informácie na riadenie marketingu, obchodu i ďalších firemných procesov. Vstupom sú dáta, ktoré v podstate  generujú používatelia už len tým, že používajú náš web či informačný systém. Na výstupe potom získame reporty a analýzy o efektivite marketingových kampaní, kľúčových ukazovateľov, obchodnej výkonnosti (počty nákupov, registrácií, kalkulácií úverov atď.) alebo aj o tom, s akými produktmi si ľudia firmu spájajú a akú ponuku očakávajú.

Koho by nezaujímalo, čo sa deje nach ich vyvinutými alebo prevádzanými webovými stránkami a aplikáciami. Analytické nástroje, ktoré vám predstavím, zvládnu nie len grafické zobrazenia miest, na ktoré uživatelia najviac klikajú, ale dokážu robiť aj analýzy formulárov (napríklad objednávok alebo registracií) a dokonca aj zobraziť pohyby kurzoru jednotlivých návštevníkov.

1. Heat-mapy MYX 

http://www.myx.cz/

A nedá sa uviesť na začiatok nič iné len a len heatmaty od firmy SiteOne - mYx. Ide o online aplikáciu, ktorej výstupom sú inteligentné "teplotné" mapy (heatmaps), zobrazujúce intenzitu klikania na jednotlivé prvky a miesta webu (stránky, formuláre, atď.). Aplikácia umožňuje data filtrovať, umožňuje voliť priehľadnosť a farebnosť heatmapy, a je možné ju napojiť na ďalší analytický nástroj Google Analytics. Myx sa neustále vyvíja a v SiteOne rozhodne nespí na varínoch.

2. ClickTale 

 https://www.clicktale.com/

Zatiaľ čo Google Analytics poskytne cenné informácie o konverziách, o toku uživateľcoh a zdrojoch návštevnosti, izraelský ClickTale poskytne niečo celkon bezkonkurečné. Pomocou aplikácie "Visitor Recordings" je možné prehrávať jednotlivé prístupy tak, ako byste pozerali uživateli pod prsty- vidíte tu, ako hýbe myšou, na čo kliká, ako dlho čaká, i keď je potrebné pri čítaní posúvať kurzorom po texte. ClickTale by som doporučil hlavne tým, ktorí majú na stránkach akékoľvek formuláre- zložitejšie registračné aplikácie, eshopy, apod. Jeda z ďalších funkcií ClickTale je "Form Analytics", ktorá obsahuje nasledujúce funkcie: Conversion Report pre zobrazenie konverzného pomeru formulára, 

Drop Report, ktorý ukáže, aký element stránky bol ten posledný, ktorým sa uživateľ zaoberal.

Time Report- ten pokúva detailné informacie opäť o jednotlivých položkách formulára (je veľmi zaujímavé sa dozvedieť, že vám 50% potencionálnych zákazníkov odchádza práve len kvôli problémom s jedným kombo-boxom).

Blank Field Report odhalí, ktoré polia uživatelia ignorujú a nevyplňuju.

Refill Report- tu zistíte, ktoré polie uživateľ po neúspešnom odoslaní najčastejšie opravovali (take asi ste ich nedostatočne informovali, čo majú vyplniť, alebo vám fungujú divne validácie.

3. Google Analytics 

www.google.com/analytics

Kto by nepoznal Google Analytics. S novým rozhraním a prevádzaním služby s Google Webmaster Tools nabral tento, už tak najpoužívanejší systém pre analýtu webov nový dych. Google Analytics, často skrátene označovaný ako GA, používaný prakticky na každom webe, ktorý som vytvoril. O čo je GA slabší pri analýze front-endu oproti dvom predošlým nástrojom, o to je silnejší pri analýzach samotných uživateľov, ich operačných systémov, ďalej tak hlavne zdrojov návštevníkov a kľúčových slov, alebo PPC kampaní, a tak ďalej. Je to veľmi vyspelý nástroj, ktorý oproti dvoma predošlým je celkom zdarma. Viac info najdete v článku: Google analytics.

4. Hotjar

www.hotjar.com 

Jedným z nástrojov, ktoré vám môžu byť nápomocné je napríklad Hotjar. Vďaka nemu môžete veľmi dobre pochopiť, čo sa skrýva za vašou webovou analytikou. 

Hotjar je online nástroj, ktorý vám pomôže dokonale pochopiť vašich webových či mobilných zákazníkov. Zistíte, na ktoré miesta najčastejšie klikajú alebo čo im na stránke robí problém. Ponúka niekoľko šikovných služieb ako napríklad "Heatmaps", "Recordings" alebo "Funnels".

Takže aké "hot" funkcie ponúka?

Heatmaps

Táto funkcia tvorí farebné rozlíšenia, ktoré sú generované na základe množstva klikov na stránke. Vďaka funkcii pochopíte, čo váš používateľ chce, čo je pre neho dôležité a čo reálne robí na stránke.

Nahrávky

Ďalšou šikovnou súčasťou tohto nástroju je napríklad "Recordings", ktorá nahráva jednotlivých zákazníkov a ich správanie na stránke. Ľahko môžete zistiť s čím mal kokrétny zákazník problém.

Funnels

Funnels alebo lievik je tiež užitočná vec. Vďaka tejto funkcii si viete odsledovať, na ktorej stránke vám odpadáva najviac návštevníkov (kvôli neprehľadnoti, komplikáciam, atď.) a ktorý krok im robí najväčší problém.

Spätná väzba na vašu stránku

Vďaka priamemu feedbacku na vašej stránke si viete od vašich potenciálnych zákazníkov zistiť, či boli so stránkou spokojní alebo nie. Okrem iného sa viete pýtať na konkrétne otázky, ako napríklad ako sa im používal nákupný košík, po prípade čo by zmenili v nákupnom procese.

Pozri tiež článok: 8 aplikacii na manažment sociálnch sieti.

Maš otázky, postrehy,námety. Kontaktuj Nás.

Uverejnené 16.5.2016